Ett par timmar i Windsor

Vi hade 10 timmars väntan på Heathrow på vägen hem från Miami. Chansade på att hinna se Windsor några timmar innan jetlaggen slog till. Och det gick ganska bra. Det tar 20 minuter att komma dit med uber. Hade inte riktigt orken att gå på visning i kyrkan, men roligt att se historisk mark och la istället sista krutet på en långlunch på Browns nere vid ån, innan vi tog uber tillbaka till flygplatsen.

Succotash

Lite oklart hur många varianter det finns av succotash, men majskorn och bönor hänger med oavsett. Vi gör utan bacon. Blir kanske lite olika varje gång. Borde kanske prova med okra. Serveras ljummen, varm. Enklast är att låta den stå på grillen tills servering.

Succotash

En ostrukturerad skiss.

  • Grilla hel majs på grillen. Skala ner majskornen grovt och lägg i en skål.
  • Tärna ner paprika och lite röd lök.
  • I med sojabönor eller små vita bönor (eller limabönor).
  • Smaksätt med vitlökspulver, rökt paprikapulver, salt och peppar.
  • Klipp ner färsk persilja.

Hej igen Lux

Mest antecknat för mitt egna minne. Har varit tillbaka till Lux. Vi var här första gången 2005. Återkommit 2008, 2013 och 2021.

Nu var vi tillbaka eftersom det varit länge sedan. Absolut nostalgi att ta ettans buss från Fridhemsplan, gå av vid bron och promenera runt hörnet vid ICA och kika på lägenheten vi lämnade hösten 2006.

Gillade inledningen med ostron med rabarberdressing, grönt äpple och pepparrotsolja. Tycker att avsmakningsmenyn är lagom och bra. Fina råvaror som vanligt. Efterrätten var oväntat torr, och jag såg även att den redan har tagits bort från avsmakningsmenyn. Men ändå. Fint att vara tillbaka och kika in igen.