Sommarfavorit
Långlunch på Kanaans trädgårdscafe ❤️.

Långlunch på Kanaans trädgårdscafe ❤️.

Betar av alla guldkorn i västerort. Ny favorit är Bistro La Pomme. Lägg av vad bra. När går vi tillbaka? Vet redan att jag vill dela på den där tallriken som har tärnad tartar, märg, ostron, rostad vitlök och surdegsbröd. Och kvällens tavla hade finaste fisken. Tyvärr för mätt för efterrätt. Grattis till de som har denna kvarterskrog på promenadavstånd!
Fyller på lite under taggen västerort. Gillade lunchen på Ulfsunda Slott häromveckan. Endast en rätt på lunchmenyn. Fint nog var det ost och skink-fylld schnitzel just denna dag. Kanske lite överkurs att få ut två små Loka i en isfylld champagnehink? Gillade än mer att ta kaffet efter maten, två trappor upp framför den öppna brasan.
Note to myself: prova brunch vid tillfälle.
Upprepar mig ibland om vissa saker. Som tex att vi gillar Tunnlandet i källaren på en lägenhetsgata vid Brommaplan. Hade en bra brunch häromveckan.



Länge sedan vi var på Astrids. Fick bläddra i arkivet och senast var när vi firade skolavslutning förra året. Absolut en favorit. Helt klart ett guldkorn i västerort.
Blev inte besviken den här gången heller. Bra snacksupplägg innan maten med friterade fläsksvålar med ostkräm och riven parmesan. Riktigt BRA råbiff. En variant med ostkräm, picklad silverlök, bakad lök, mandelkrust, rostad lök och råhyvlade champinjoner. Hann även med en bra vegotallrik med bakad selleri, svamp och linsragu, rotsellerikräm, picklad rotselleri, friterad grönkål & smörsås.
Orkade ingen efterrätt. Jahopp, som minsta brukar säga.