Spanat ombord på ”Skärgården”

Nu kan man tydligen handla Gooh! ombord på Waxholmsbåten, helt klart en uppryckning i utbudet jämfört med tidigare. 🙂
Fotat med mobilen, därav den kassa bildkvaliteten

Nu kan man tydligen handla Gooh! ombord på Waxholmsbåten, helt klart en uppryckning i utbudet jämfört med tidigare. 🙂
Fotat med mobilen, därav den kassa bildkvaliteten

När jag promenerade förbi Nytorget på lunchen häromdagen noterade jag lappar på fönstren till en ganska stor och tom lokal (ev. kan det ha varit ett postkontor där tidigare om jag inte är helt ute och cyklar).
Man söker personal som vill jobba “i en skön butiks-, restaurang-, café-, saluhalls- och barmiljö”. Det verkar som att något som ska heta Urban Deli kommer att slå upp dörrarna i september/oktober. Spännande!
Fotat med mobilen, därav den kassa bildkvaliteten

Nu börjar jordgubbarna bli lite småtrista, men senast igår hade jag tur att hitta en ask med riktigt goda bär. Om du inte vill äta dem som de är, är det en enkel match att skiva ungefär 1 liter jordgubbar och blanda dem med 1 dl hallon, 2 tsk balsamcreme med citronsmak , 1/2 tsk honung och lite citronmeliss. Låt stå en stund och servera tillsammans med mascarpone smaksatt med vaniljstång eller helt vanlig vaniljglass. Det är god semesterdessert, det!
Trots att jag bodde mina första 30 år i Karlskrona har jag inte varit i Köpenhamn särskilt många gånger. Några dagsutflykter då och då och en övernattning med skolan. Synd och skam på en så mysig och fin stad! Promenad i Nyhavn I slutet på juni var det…
Här är ett lunchtips som går på tio minuter! Det är mycket smak för liten insats och faktiskt så gott att det kan uppgradera en fredagkväll när man inte orkar laga middag. Eller en måndagslunch förstås.
