Nyårsmeny 2009
Nyårsaftonen firade jag och Helena med våra respektive hemma hos oss. Jag hade förberett lite tidigare under dagen men merparten av matlagningen skötte vi tillsammans på kvällen.
Fisk
Nyårsaftonen firade jag och Helena med våra respektive hemma hos oss. Jag hade förberett lite tidigare under dagen men merparten av matlagningen skötte vi tillsammans på kvällen.
Jag hade egentligen en helt annan plan för de här fiskfiléerna. Men det är gräsänksvecka och trötta barn som hänger som koalabjörnar runt båda benen när jag försöker få till middagsmaten. Vad är det jag försöker säga om det här? Att det gick fort! Och att barnen åt! Amen!

Blanda:

Sedan vi kom till Karlskrona för en dryg vecka sedan har vi i princip grillat varje dag (vi tjuvstartade dessutom hemma hos svärmor i Jönköping ett par dagar tidigare). Grillmaten hör semestern till och vi tycker verkligen att det är gott. Det är sann semesterfeeling…
Maken slängde ihop den här pastan på en höft och resultatet blev galet gott så vi måste memorera det här för framtiden.
