| Prenumerera via Bloglovin' bloglovin | Prenumerera via RSS RSS | Kontakta oss RSS

Postat av söndag 08/03 2015 kl. 9:20 3 kommentarer

Busaba Eathai (igen)

Middag nummer två i London blev på temat thai. Vi hade fått tipset att ta med barnen till Busaba Eathai. Busaba har samma ägare som Wagamama och Hakkasan och finns på 12 ställen i centrala London. Här serveras modern thailändsk mat vid större bord som är tänkt att delas med andra gäster. Bord kan inte bokas i förväg – så häng på låset!

Det var något bekant med restaurangen.Nu efteråt så vet jag ju varför – jag var ju på en av systerkrogarna i Soho 2007! Vilket jag inte alls komihåg inför den här resan. Jag var höggravid och trött förra gången så middagsminnena från den resan är lite i ett töcken tror jag. Denna gång var jag alltså på ett återbesök på restaurangen på Panton Street.

Lustigt nog så tyckte jag nog lite samma då som nu. Det blev många fel gällande service och bemötande. Bara kösystemet vid entrén fick oss att rulla med ögonen mer än en gång. Det tog 20 min att få beställa rundan med dryck till alla och mitt andra vinglas jag beställde kom aldrig trots påminnelse.

Min gröna curry var helt ok medan mitt middagssällskap  fick en snustorr lax. Barnens förrätt kom efter varmrätten. Dotterns kycklingrätt från barnmenyn hade en jordnötssås full med chili vilket personalen medgav ”kanske inte var så genomtänkt”. Barnen uppskattade dock den vegetariska sidorätten med morning glory som de beställde en till omgång av, men tyckte det var trist att det mesta av glassen var slut. Efter feedback till kvällens ansvarige så halverades notan och vi bjöds på te och kakor. Så blandade intryck även denna kväll. Menyn passar finfint till barnfamiljer, det är trevlig miljö – men servicen var faktiskt med rejäl marginal underkänd även denna kväll.

busab busab1

busab2 busab3

Liknande inlägg:

3 svar till “Busaba Eathai (igen)”

  1. Hanna skriver:

    Trist att ni blev så dåligt bemötta, det har jag inte råkat ut för. Det är förvisso aldrig stjärnservice men detta är ju riktigt dåligt.

    • Elin skriver:

      Ja alltså det blev för många fel, jag har ett enormt tålamod men blev lite matt över hela cirkusen. Sen samtidigt ALL cred till han som var ansvarig för personalen, för han var verkligen mån om att följa upp allt ….

  2. […] Om vi var missnöjda med servicen dagen innan så var det en klanderfri upplevelse denna kväll med superproffsig personal. Här flyter allt på bra och vi fick ett så himla bra avslut på vår Londonvecka! […]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.